כתבות נבחרות

מערכת ניהול תוכן




מהי מערכת ניהול תוכן?

יש לכם אתר אינטרנט פעיל, ואתם כמובן דואגים לקידומו וחשיפתו ברשת. כדי שזה יקרה בצורה האופטימאלית ביותר נדרשת לכם מערכת ניהול תוכן. מערכת ניהול תוכן (CM) הינה מערכת שבה מנהלים את המידע הדיגיטאלי. אתרי אינטרנט שונים משתמשים במערכות כאלה וגם מקומות שבהם מטפלים בידיעות ובחדשות. התוכן הדיגיטלי עובר מספר שלבים שיש לתאם בינהם. יצירת התוכן היא השלב הראשון, השלב השני הוא עדכון התוכן, לאחר מכן פרסומו, תרגומו, ושמירתו בארכיון או סילוקו מן המערכת. בשלב האחרון מסלקים את המידע שנוצר בשלב הראשון מאחר והפך חסר תועלת למערכת. את כל יתר השלבים מפעילים על התכנים השונים על פי הצורך.

תהליך ניהול מערכת תוכן

מערכת ניהול תוכן מאפשרת לארגון לשלב כלים כדי להפעיל את השלבים השונים לכדי מערכת אחת הרמונית מכיוון שניהול תוכן הוא דבר שיתופי ולא נקודתי. בעלי תפקידים שונים אמונים על השיתוף במערכת התוכן והם מסווגים לפי הקטגוריות הבאות:

כותב התוכן – האדם האחראי ליצירת התוכן החדש, אדם זה יכול להיות מישהו מן החברה או כל אדם אחר שקיבל הרשאה מן החברה לכתוב תכנים עבורה.

עורך התוכן – עורך התוכן אחראי לבדיקת התוכן ולשיפורם של התכנים שנוצרו עבור המערכת וגם על סגנון הכתיבה וצורת הגשתם. העורך מעמיד את התוכן באופן ידידותי ומכין אותו לפרסום.

המפרסם – המפרסם אחראי לאישור הסופי של התכנים השונים ולשחרור התוכן לשימוש כללי של כל יתר המשתמשים הפוטנציאלים.

מנהל מערכת – מנהל מערכת ניהול תוכן אחראי ליעילות המערכת ודואג לתחזוקה שלה. ניהול המערכת אינו כולל את ניהול התוכן אלא רק את הצדדים הטכנים והטכנולוגים התומכים במערכת. אדם זה הינו איש טכני מעיקרו וכל עבודתו היא לדאוג לתקינות המערכת והתשתית המאפשרת את תיפקודה.

הצרכן – זהו המשתמש הנמצא בקצה השני של המערכת. הוא האדם הצורך את התכנים הדיגיטלים שמאפשרת לו מערכת ניהול תוכן לאחר פרסומם באופן פתוח.

מערכת ניהול תוכן מאפשרת לכם לשמור על אתר רלבנטי ומעודכן בכל עת, ומסייעת בצורה הטובה ביותר לקידומו ברשת וחשיפתו בצורה מקצועית.

© כל הזכויות שמורות ל Pencil - אין להעתיק מאמרים מהאתר. 2009-2010